Adventkyrkan

Scouter

Kårlogga

Scouter

Ekebyholms scoutkår är för närvarande den enda verksamma scoutkåren kring Rimbo och Rånäs. Många av våra ca 30 aktiva scouter är elever på Ekebyholmsskolan.
Vår scoutverksamhet bedrivs på kristen grund. Den kristna tron kommer till uttryck i våra värderingar och rent konkret i det att våra scoutmöten avslutas med en kort andakt och bön. Men man måste inte vara troende eller kristen för att vara med i kåren eller delta i verksamheten. Deltagande i religiösa inslag sker frivilligt.

Träffar och läger
Kåren deltar i de läger och träffar som arrangeras av Adventistsamfundets scoutavdelning både i Sverige och i Nordeuropa. I Sverige hålls scoutläger på Västerängs lägergård nästan varje sommar. Ibland tillsammans med scouter från hela Norden. Vart femte år arrangeras en s.k. Camporee tillsammans med scouter från hela Nordeuropa.

Vill du veta mer om våra scouter se mer på vår hemsida.

Ekebyholms scoutkårs hemsida

Planerad live stream

Idag 11:15

Gudstjänst med Tobias Edlund "Blomstrande liv"