Adventkyrkan

Ekebyholms Adventkyrka

Kyrkskoj för hela familjen!

Ibland kan det vara en utmaning att komma på meningsfulla aktiviteter som man kan göra tillsammans, hela familjen och som involverar alla sinnen. Kyrkskoj är tänkt att vara en sådan tid och möjlighet.

Hemligheten till positiva och harmoniska relationer handlar om tid tillsammans. Det är väldigt bra för barns utveckling och betalar sig i längden för trötta föräldrar. Barn som känner att mamma och pappa kan ge 100 % uppmärksamhet, kvalitetstid på barnets villkor, om än bara under 15-30 minuter om dagen, blir mer harmoniska och behöver inte söka negativ uppmärksamhet och konflikt med sina föräldrar. Det är en vinn-vinn situation för både barn och föräldrar.

I Kyrkskoj försöker vi bidra med sådan tid, föräldrar och barn emellan. Vi erbjuder olika pyssel att välja mellan och som man kan fördjupa sig i under en timma. Sedan blir det en stund för sång och berättelse som leds och framförs av kyrkoskojteamet. Och kanske det bästa av allt: en gemensam familjemåltid där varken mamma eller pappa har behövt stå vid spisen och inte heller behöver tänka på disken.

Under skolterminerna bjuder Adventkyrkan i Ekebyholm på Kyrkskoj sista lördagen i månaden i Nationals lokaler i Rimbo. För ytterligare information kolla dessa sidor!

Se hela kalendern