Adventkyrkan

Ekebyholms Adventkyrka

• Pyssel, sång och berättelse hör ihop.
  • "National" Landstormsvägen 5 i Rimbo - lokalen där vi håller till med Kyrkskoj!

Frågor & Svar

Kostar det något att delta i Kyrkskoj?
Det kostar inget att delta i Kyrkskoj! Men frivilliga gåvor tas gärna emot för att täcka de kostnader som vi har. Kan också ges på Adventkyrkans bankgiro 5466-7407, märk gåvan ”Kyrkskoj”.

Varför måste man anmäla deltagande och hur anmäler jag?
Eftersom det krävs en hel del planering av pysselmaterial och måltiden behöver vi veta hur många som tänker komma! Därför uppskattar vi att du tar dig tid att planera för och anmäla din familjs deltagande.

Så snart månadens Kyrkskoj är slut öppnar anmälningen för nästa månads Kyrkskoj och vi tar emot anmälningarna enligt principen ”först till kvarn får först mala”!

För att anmäla deltagande i Kyrkskoj, fyll i anmälningsformuläret här eller skriv ett e-brev till kyrkskoj.ekebyholm@gmail.com med uppgifter om namn och ålder på barnen och antal vuxna och eventuella allergier eller andra behov.

Kan jag lämna av barnen på Kyrkskoj och göra andra ärenden under tiden?
Nej, är det korta svaret. Kyrkskoj är inte planerat som någon slags fritidsgård där man lämnar barnen att ha roligt för sig själva. Syftet med Kyrkskoj är tid för hela familjen tillsammans.

Alla familjer ser olika ut, men vi vill gärna se att någon nära barnen är med, som mamma och/eller pappa, eller morfar eller farmor för den delen. Tanken är att man använder tiden på Kyrkskoj tillsammans! Hjälps åt med pyssel, uppmuntrar varandra, har roligt tillsammans, kanske lär sig en rolig sång tillsammans och får ett samtalsämne utifrån berättelsen.

Kan man hjälpa till?
Vi är glada för alla händer som vill hjälpa till med alltifrån planering, förberedelser till genomförande och städning efteråt. Eftersom Kyrkskoj är en verksamhet där minderåriga deltar är vi noga med barnens trygghet och därför kräver vi av alla som hjälper till med barnen att de går igenom utbildningen ”Vi värnar om våra barn”.

Vem står som arrangör av Kyrkskoj?
Ekebyholms Adventkyrka är arrangör.

Jag har frågor som inte har svar här!
Skriv gärna ett e-brev till kyrkskoj.ekebyholm@gmail.com så svarar vi så snart vi kan!